Remont silnika, wymiana uszczelki pod głowicą Szczecin

Remont silnika, wymiana uszczelki pod głowicą Szczecin

Remont silnika to proces, który polega na naprawie lub wymianie uszkodzonych elementów silnika, aby przywrócić jego sprawność i wydajność. W warsztacie samochodowym M4K Garage w Szczecinie zajmujemy się remontami silników w różnych modelach samochodów, zarówno benzynowych, jak i diesla.

Na początku przeprowadzamy dokładną diagnozę silnika, aby określić rodzaj i stopień uszkodzenia. Może to obejmować badanie kompresji, próbę olejową, analizę oleju silnikowego, pomiary napięcia i prądu oraz diagnostykę osprzętu silnika. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić, jakie części silnika należy naprawić lub wymienić. Jeśli silnik jest uszkodzony na skutek zużycia naturalnego, np. zużycie panewek lub tłoków, wymieniamy te części na nowe. Jeśli uszkodzenie jest spowodowane awarią, np. uszkodzeniem wału korbowego lub głowicy, naprawiamy lub wymieniamy te części.

W przypadku remontu silnika z powodu awarii wału korbowego, najpierw demontujemy silnik z samochodu i rozbieramy go na części. Następnie sprawdzamy stan wału korbowego, panewek i tłoków. Jeśli są one uszkodzone, wymieniamy je na nowe. Dodatkowo wykonujemy weryfikację stanu głowicy. Po złożeniu silnika, przeprowadzamy próby ciśnieniowe i testy na hamowni, aby upewnić się, że silnik pracuje prawidłowo.

W przypadku remontu silnika z powodu awarii głowicy, demontujemy głowicę z silnika i sprawdzamy jej stan. Jeśli jest ona uszkodzona, naprawiamy ją lub wymieniamy na nową. Po złożeniu głowicy, sprawdzamy szczelność i ustawiamy luz zaworów.

Remont silnika to skomplikowany proces, który wymaga doświadczenia i specjalistycznego sprzętu. W warsztacie samochodowym M4K Garage w Szczecinie możesz liczyć na fachową pomoc w tym zakresie. Posiadamy duże doświadczenie w przeprowadzaniu remontów kapitalnych w silnikach różnych marek.

Najczęstsze powody awarii silnika wymagającej jego kapitalnego remontu

Różne aspekty użytkowania silnika w dłuższym okresie mogą spowodować jego postępującą lub nagłą awarię. Do najczęstszych przyczyn zaliczamy:

● Zużycie panewek i tłoków – Panewki i tłoki są elementami silnika, które są narażone na ciągłe tarcie i zużycie. Kiedy są one zużyte, silnik może tracić moc i zaczynać dymić. W takim przypadku konieczna jest wymiana panewek i tłoków wraz z pierścieniami.
● Uszkodzenie wału korbowego – Wał korbowy jest ważnym elementem silnika, który przenosi moc z silnika na koła. Jeśli wał korbowy jest uszkodzony, silnik może nie odpalać lub pracować niestabilnie. W takim przypadku konieczna jest wymiana wału korbowego.
● Uszkodzenie głowicy – Głowica silnika jest miejscem, w którym znajdują się zawory i kanały dla mieszanki paliwowej. Jeśli głowica jest uszkodzona, silnik może tracić moc i dymić. W takim przypadku konieczna jest naprawa lub wymiana głowicy.
● Uszkodzenie układu zasilania – Układ zasilania odpowiada za dostarczanie paliwa do silnika. Jeśli jest on uszkodzony, silnik może nie odpalać lub dymić. W takim przypadku konieczna jest naprawa lub wymiana elementów układu zasilania.
● Zużyty lub uszkodzony rozrząd – Rozrząd jest odpowiedzialny za przenoszenie mocy z wału korbowego na wałki rozrządu. Jeśli jest on zużyty lub uszkodzony, silnik może pracować niestabilnie. W takim przypadku konieczna jest wymiana rozrządu.
● Brak regularności wymiany oleju oraz filtrów co 15 000 km, a co gorsza jazda bez kontrolowania poziomu oleju w silniku. Nieprawidłowa ilość oleju silnikowego może doprowadzić do poważnych awarii silnika.

Awaria uszczelki pod głowicą Szczecin – powody awarii i sposób jej usunięcia

Awaria uszczelki pod głowicą jest jednym z częstszych problemów, z jakim borykają się silniki. Uszczelka pod głowicą jest odpowiedzialna za uszczelnienie pomiędzy głowicą a blokiem silnika, zapobiegając przedostawaniu się oleju i płynu chłodzącego do miejsc, gdzie one nie powinny się znajdować.

Głównymi przyczynami awarii uszczelki pod głowicą są:

● Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
● Wysoka temperatura silnika
● Zużycie uszczelki
● Wada fabryczna

Objawami uszkodzenia uszczelki pod głowicą jest:

● Wzrost poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku
● Obniżenie poziomu oleju silnikowego
● Wzrost poziomu ciśnienia w układzie chłodzenia
● Dymienie z układu chłodzenia
● Dymienie z wydechu
● Wzrost temperatury silnika

Awaria uszczelki pod głowicą wymaga natychmiastowej naprawy, ponieważ może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń silnika, takich jak uszkodzenie cylindrów lub tłoków. W warsztacie M4K Garage w Szczecinie, przeprowadzamy profesjonalny remont uszczelki pod głowicą, zajmujemy się demontażem silnika, wymianą uszczelki oraz skontrolowaniem i ewentualnym naprawieniem innych elementów silnika.

KONTAKT

M4K Garage Szczecin
ul. Andrzeja Struga 33, Szczecin